agropijaca

Saveti za kupovinu polovnog traktora (drugi deo)

agropijaca | 24 April, 2013 13:34

Snaga traktora i održavanje motora

Kod kupovine je potrebno odabrati adekvatnu snagu motora. Kupovina prejakog traktora – samo zbog niže cene – će se kasnije negativno odraziti kroz povećanu potrošnju goriva. Preslaba motorizacija mašine će dovesti do smanjenja efikasnosti rada.

Motor kao pokretač traktora je jedna od najbitnijih komponenti. Ako tu nastanu štete, troškovi su uglavnom visoki. Optička kontrola motora ne obuhvata samo traženje mesta gde curi ulje, nego i ispitivanje pokvarenih ili oštećenih lamella kod hladnjaka, kao i provera filtera. Upadljivi zvuci i šuštenje motora, naročito prilikom ubrzanja traktora ili opterećenja, ne bi smeli da se pojave prilikom testiranja vozila. Prilikom paljenja traktora se može odmah proveriti startno ponašanje motora.

Ako Vam je ponuđeno merenje učinka kardana, iskoristite tu mogućnost. Učinak kardana bi trebalo da bude oko 10-15% (u zavisnosti od norme merenja učinka motora) ispod navedene snage motora.

 

Menjač prikladan za primenu traktora

Ako se traktor koristi samo za manevrisanje prikolice, sasvim je dovoljan običan manuelni menjač. Ako se izvode specijalni radovi koji zahtevaju fino prilagođavanje brzine, onda je bestepeni kontinualni menjač pravi izbor. Kod manuelnih menjača je bitno da postoji što ravnomernije raspoređivanje radnih brzina od 4 do 12 km/h. Za ulične vožnje stručnjaci preporučuju da brzina najmanje brzine u najvećoj grupi bude ispod 10 km/h. Ovo omogućava vožnju uzbrdo pod teretom u istoj grupi brzina. Kod čestih uličnih vožnja se preporučuje menjač kod kojeg se postiže krajnja brzina sa nižim brojem obrtaja.

Menjač treba da bude lak za rukovanje i ručka treba da pliva u prostoru. Ako prilikom probne vožnje nastanu sumnjivi zvuci kod menjanja brzina, to može da bude naznaka problema sa menjačem, posebno kod sinhronizacija. Kuplung se najbolje da proveriti vožnjom u nekoj srednjoj brzini. Ako kuplung legne, sve je u redu, a ako šlajfuje duže vreme kod menjanja brzina, njegov vek trajanja je istekao.

 

Dubina profila pneumatika

Kod pneumatika je presudna preostala dubina. Ako su pneumatici kompletno izvoženi, kupac kod većih dimenzija mora da računa sa nekoliko hiljada evra za nove pneumatike. Takođe je potrebno razjasniti pitanja širine pneumatika kod primene u rednim kulturama. Ako traktor poseduje podesive felne, moguća je promena širine.

Optička kontrola spoljašnosti i unutrašnjosti pokazuje moguća oštećenja pneumatika. Ako su pneumatici nejednako korišćeni, preporučuje se provera podšavanja trapa. Ako je u dosadašnjem korišćenju traktora jako opterećena prednja osovina, npr. prednjim utovarivačem, potrebno je kontrolisati, treba je proveriti. Isto važi i za pokretljive delove volana.

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb